Domovská stránka Lékárna z přírody Přečtěte si Lékárna z přírody Pásový opar - jak ho vyřešit pomocí přírodní lékárny

Pásový opar - jak ho vyřešit pomocí přírodní lékárny

PÁSOVÝ OPAR (Herpes zooster)

Pásový opar je bolestivé onemocnění způsobené virem varicela (virus, který vyvolává i plané neštovice). Jedná se o velmi bolestivé onemocnění, které je nakažlivé. Vznikne především v době, kdy je oslaben imunitní systém. Velmi často se pásový opar obejví po stresovém období.

Pokud proděláte plané neštovice virus nezahyne, ale přežívá v nervových buňkách. Při oslabení organismu se může reaktivovat a způsobit pásový opar – ten se vyznačuje bolestivými shluky puchýřků na kůži. Nejčastěji je postižena kůže břicha, hrudníku či zad, ale může dojít k výsevu kdekoliv na těle.

Pásový opar je přenosný, avšak u lidí s normálně fungujícím obraným systémem nevyvolává žádné příznaky nemoci. Pásový opar je také méně infekční než nakažlivost planých neštovic.
Předpokládá se, že virus, který je příčinou pásového oparu, se revitalizuje v okamžiku, kdy je náš imunitní systém oslaben – věkem, stresem, různými nemocemi či užíváním léků. Doposud však není známo, co vede ke změně v chování viru a vyvolání příznaků.
Pásový opar

Příznaky pásového oparu

Pásový opar postihuje především starší a oslabené jedince, u kterých se projevuje nejčastěji svěděním, výsevem drobných puchýřků, zarudnutím kůže, celkovou únavou, horečkou. Před vznikem pásového oparu může nemocný také pozorovat bolesti v té části těla, na které se později projeví vyrážka.

Po několika dnech (až 3 týdnech) puchýřky zasychají a mění se ve strupy, u některých lidí však i v tomto stadiu může přetrvávat bolestivost, protože jsou zasaženy nervy.

Komplikace, které mohou nastat při výsevu pásového oparu

Postherperpetická neuralgie - přetrvávající bolestivost v postižené části těla, i několik měsíců po odeznění vyrážky.
Zánět oční rohovky při postižení oka (nebezpečí oslepnutí).

Léčba pásového oparu

Podávají se protivirové léky - acyklovir (např. Zovirax) v tabletách, v těžkých případech intravenózně.
Na lokální ošetření se používá mast s obsahem idoxuridinu.
Někdy je nutné nasadit léky proti bolesti.

Doplňková léčba pásového oparu

Berte prosím na vědomí, že se jedná o bylinné preparáty - postup na těchto stránkách nesmí nahrazovat návštěvu lékaře. Jejich nasazení je na vašem vlastním zhodnocení. Jedná se o doplňkové preparáty.

Doplňky přírodního charakteru se začínají používat především po zahojení puchýřků (poté co zaschnou). Nicméně imunitní systém je dobré začít podporovat ihned, jakmile se pásový opar objeví. Posílený imunitní systém dokáže s pásovým oparem účiněji bojovat. Lépe se pak hojí a problém odezní mnohem dříve.
Suplementární (doplňková) léčba by měla obsahovat jak lokální ošetření postiženého místa, tak prostředky užívané vnitřně k posílení imunitního systému a lepšímu hojení zanícené kůže a nervů. Prioritou je ždy posilování imunitního systému i po konečném doléčení. Jak bylo výše popsáno, pásový opar postihuje oslabené jedince. Může to nastat po dlouhodobém stresu, který prokazatelně snižuje imunitu nebo po nějaké nemoci, kdy je organismus vyčerpaný.

Balíček produktů, které jsou vhodné při výsevu pásového oparu najdete v kategorii Dárkové balení a AKCE.

Na lokální ošetření doporučujeme především přípravky s obsahem propolisu.

zbozi
heureka