Domovská stránka Lékárna z přírody Přečtěte si Lékárna z přírody Křečové žíly - nejen kosmetická, ale i zdravotní potíž

Křečové žíly - nejen kosmetická, ale i zdravotní potíž

Ženy ale i muži, často považují křečové žíly za kosmetickou záležitost. Kdo by chtěl mít na noze, lýtku vypouklé, tlusté, různě se vinoucí žíly, které nehezky vypadají?

Jenže křečové žíly zdaleka nejsou pouze kosmetickou záležitostí, ale především zdravotní komplikací. V žádném případě bychom je neměli podceňovat a čím dříve se dáme vyšetřit u odborníka, tím máme větší šanci, že rozvoj nemoci bude pomalý. Křečové žíly a s nimi spojená další onemocnění se řadí do civilizačních chorob, velký vliv má však i dědičnost a rozhodně bychom neměli zapomínam na emoce - tedy co nám toto onemocnění říká.

křečové žíly

CO JSOU KŘEČOVÉ ŽÍLY

Jde o rozšíření povrchních žil dolních končetin. Žilní systém na končetinách je totiž dvojí:
  • povrchní
  • hluboký
Každý má jinou funkci a i stavba cév je odlišná. Oba systémy spolu komunikují prostřednictvím tzv. spojek. Pro žilní systém končetin je typické, že žíly v sobě obsahují chlopně, které vlastně podporují jednosměrný tok krve směrem k srdci.
Samotné srdce však nezvládá krev odsát, k tomu slouží tzv. svalové pumpy. Žíly hlubokého žilního systému, procházející mezi svaly končetin, při stahování stlačují žíly a souhrou svalové činnosti a činností chlopní dojde k aktivnímu vytlačování žilní krve směrem k srdci. Samozřejmě, že ruku v ruce s tím jde i činnost povrchního systému, který odvádí krev z podkožních oblastí končetin.

A opět pouze chlopně umožní odtok krve do hlubokého systému a směrem k srdci.
Když dojde k poruše chlopní, například při zánětu, rozšíření cév apod., krev se nedostatečně odčerpává z končetin a městná v žíle. Ty se rozšiřují a v důsledku zhoršeného odtoku krve dochází i ke zhoršené drenáži tekutiny, zejména z podkoží. Protože se nedostatečně odvádí i tekutina z podkoží na končetinách, vznikají dobře známé nabobtnalé a nehezky vypadající křečové žíly a otoky. Pacienti většinou mají otoky kolem kotníku a napětí v končetině vede k nepříjemnému pocitu bolesti. Když se křečové žíly neléčí, mohou vznikat i bércové vředy, které už jsou skutečně vážnou zdravotní komplikací.

DĚDIČNOST A ZPŮSOB ŽIVOTA
Křečové žíly jsou do značné míry dědičné. Lze předpokládat, že když v rodině je někdo měl nebo má, potomci jsou jimi ohroženi také. Pokud to vědí a uvědomují si nebezpečí, měli by se hlídat, nohy prohlížet a při prvních potížích neváhat s návštěvou lékaře. K tvorbě křečových žil ale do značné míry napomáhá i způsob života a dokonce i plochá noha. Jsou profese, například prodavači nebo učitelé, kteří jsou tímto onemocněním ohroženi víc než ostatní (jde většinou o práci ve stoje). Často dochází ke zhoršení v těhotenství.

U dědičnosti a způsobu života bych se ráda zastavila. Není to totiž jen o fyziologické dědičnosti, tedy genech. To, že má křečové žíly maminka a začíná je mít i dcera může mít i jiný důvod, a to právě způsob života, prožívání a emoce. Když se podívám na "portfolio" lidí (hlavně žen), které ke mě chodí a trápí je křečové žíly, velmi často se tam opakuje to, že si prostě neumí dát nohy nahoru a odpočinout si. Tak je k tomu pomalu donutí právě tato nemoc, kdy opření nohou např. o stěnu velmi ulevuje. Má-li křečové žíly maminky a i vy, podívejte se na to i z pohledu, co máte společného (v čem jste si podobné) a z života to odstraňte. Pak už nebudete křečové žíly potřebovat.

JAK NA KŘEČOVÉ ŽÍLY

Správným postupem lze zpomalit vývoj nemoci. Ideální prevencí je například chůze do schodů směrem nahoru (opačným směrem je to horší, protože nárazy trpí zejména kloubní systém), jízda na kole, plavání a přiměřená chůze. V jídelníčku bychom se měli vyvarovat tučných jídel a snažit se jíst všechno, ale vždy v menších dávkách. Křečové žíly dnes už lékaři umějí velmi dobře léčit.

Moto naší přírodní lékárny je to, že pro své zdraví toho můžete sami udělat mnohem více než váš lékař. A i v tomto případě to platí.
Terapie pomocí přírodní medicíny je vždy o tom, že nalezneme příčinu onemocnění - jak fyziologickou, tak psychickou (tedy psyché spojíme se soma). To je již práce terapeutická a velmi individální, kdy je nutné posoudit celý komplex potíží, které se v těle ději a dle toho stanovit postup léčby. Ta však není jen o "zobání bobulí", ale také o změně toho, co k nemoci vedlo.

Co můžete udělat sami
  1. Choďte bosi. Kdy to je jde, zujte boty a dopřejte nohám přirozený tlak.
  2. Každý den - ideálně ráno - si nohy střídavě sprchujte studenou a teplou vodu. Skončete vždy studenou. Obecně se vyhýbejte sprchování a koupání v horké vodě.
  3. Vyhýbejte se užívání hormonů.
  4. Starejte se o cévní stěnu. Z pohledu čínské medicíny za kvalitu cévní stěny odpovídají orgány SLEZINA-slinivka. Energii těchto orgánů nejvíce narušuje nadměrné přemýšlení, hromadění nedůležitých věcí a zádumčivost. Z jídla tyto orgány nesnáší mléko a mléčné výrobky, sirovou zeleninu v zime a jednoduché cukry. Z pohledu dietologie cévní stěnu zpevňuje hlavně KVALITNÍ vitamín C, ideálně v kombinaci s bioflavonoidy (např. ANTHOGENOL - u tohoto produktu je k dipozici dokonce studie potvrzující účinek na endoteliální buňky).
  5. Dejte si občas nohy nahoru - ve všech smyslech těchto slov. Nohy si občas i namasírujte. Perfektně na to funguje MAST Z PIJAVEK.
Dle aktuální legislativy nesmí být v článku odkazy na jednotlivé produkty. Pro jejich vyhledání tedy použijte fulltext - okénko v horní části stránek.
Léčba z pohledu západní medicíny je v podstatě dvojí: konzervativní a operační.
Při konzervativní se ve své podstatě pokračuje prevencí, aby se onemocnění nerozšířilo. Léčba spočívá v nošení kompresivních punčoch. Jejich výběr se nesmí podcenit. Končetina se musí nejdříve změřit, a to v době po odpočinku, kdy její otok je nejmenší. Kdyby pomůcka svírala více nahoře než dole, podporovala by rozvoj otoku, a to by bylo nesmírně špatné, vlastně by to způsobilo proti léčbu. Punčocha musí svírat více dole a méně směrem k srdci. Aplikované léky mají spíše podpůrný charakter a ovlivňují stavbu stěny cév, nejčastěji se používá Detralex.

Jsou li křečové žíly rozsáhlejší a tam, kde nepomůže konzervativní léčba, je běžná operace. Jaký postup zvolit určí odborná poradna pro choroby žil dolních končetin, která je v nemocnicích a poliklinikách při interních nebo chirurgických či kožních odděleních.
Operace sama o sobě přináší pro pacienta stejné riziko jako která koly jiná. Provádí se v celkové narkóze nebo v lokálním znecitlivění od pasu dolů. Při operaci lékaři rozšířené, nefunkční a nevzhledné žíly odstraní, a to bez náhrady. Po určité době ale člověk může křečové žíly mít znovu, protože v době prvotní operace žíly, které zůstaly, ještě nebyly rozšířeny a logicky tedy nebyly odstraněny. Dříve byly tyto operace spojené i s velkými kožními řezy. Dnes se dělají podkožně, z malých bodových řezů tak, že žíly se ,,vytáhnou“. Hospitalizace bývá velmi krátká, obvykle jeden až tři dny.  Někde se tyto operace dělají i pomocí laseru, kdy se nevzhledná křečová žíla vypaluje. Metoda je to drahá a zdravotní pojišťovny ji nehradí.
U malých metličkových křečových žil se používá i tzv. sklerotizace, kdy se do blízkosti křečové žíly nebo přímo do ní aplikuje látka,která vyvolá místní zánět a vytvoří děj, který lékaři nazývají sklerotizací. Lidově řečeno městek se uzavře a odumře. Metoda má ale svá rizika. Sklerotizující látka může proniknout do hlubokého žilního systému a vyvolat jeho zánět. Proto ji nelze brát jako univerzální, ale pouze jako doplňkovou metodu. Provádění sklerotizace by mělo být svěřeno pouze do rukou zkušeného lékaře v žilní poradně.

zbozi
heureka