Domovská stránka Lékárna z přírody Imunoterapie pomocí peptidů ve spreji

Imunoterapie pomocí peptidů ve spreji

Imunoterapie pomocí peptidů: Použití PRP´s (Proline-rich Polypeptides) z bovinního kolostra pro modulaci cytokinů k úlevě od symptomů alergie.
A.M. Keech PhD.
Advanced Protein Systéme - NUTRILOX

Abstrakt
Alternativní přístup k regulaci hladiny cytokinů, zvláště pak pro-zánětlivých cytokinů, je u savců možný jednoduše pomocí doplňků podávaných perorálně. Jedná se o kolostrální peptidy, které se získávají z prvního mleziva při dojení skotu.
Podtřída kolostrálních peptidů o molekulární váze 1000 (PRP-3b) byla izolována pomocí vysokotlaké kapalinové chromatografie (výměna iontů byla vyloučena) a odebrána pomocí mikrofiltrace vodního roztoku. Sekvence aminokyselin v PRP-3b byla: valin – glutamin – serin – tyrosin – valin – prolin – leucin – fenylalanin – prolin. Tělesné příznaky alergických zánětlivých symptomů byly pozorovány, monitorovány a zaznamenány před a po ústním podání 2ml. Peptidy byly podávány perorálně v různých intervalech během doby třiceti dní.
ImmunePeptideSpray
Zjistilo se, že peptidy zmírňují zánětlivé tlaky, zvláště tlaky v dutině, a další alergické symptomy různých skupin, některé dokonce během několika minut od počátečního perorálního podání. Větší zmírnění symptomů bylo pozorováno při častějším podávání tohoto doplňku. Během testování nebyly pozorovány žádné nežádoucí účinky.
Má se za to, že alergen plus IL-4 způsobuje alergii. IL-4 není jediným důležitým cytokinem při alergii. V mnoha případech je IL13 (1) ještě významnějším cytokinem, protože je produkován po delší dobu a ve větší míře než IL-4. IL-5 je také důležitým cytokinem u astmatických pacientů.
Modulace cytokinového řetězce za použití kolostrální PRP3 podtřídy peptidů při perorálním podávání se jeví jako způsob pro vyvážený stav savčího cytokinového systému, který v reálném čase redukuje alergické pro-zánětlivé symptomy. Pokračující perorální podávání je vyžadováno, pokud existuje další vystavení alergenům. Cytokinová a imunomodulační terapie pomocí potravinových doplňků kolostrálními peptidy může také pomoci při mnoha dalších zdravotních problémech.

Klíčová slova: biologické terapie, imunoterapie, imunomodulace, alergie: zánětlivé mediátory.

Podklady, objasnění
PRP získané z kolostra při prvním dojení savců mohou fungovat jako imunní a cytokinové modulátory(2). Bylo to dokázáno při snaze zlepšit nebo eliminovat jak symptomatologii alergií, tak autoimunních chorob (např. skleróza multiplex, revmatická artritida, lupus a abnormální svalová únava). PRP inhibují nadprodukci lymfocytů a T-buněk a redukují tak hlavní symptomy alergií a autoimunních chorob jako jsou bolest, zduření a zánět.

Metody
Pro hodnocení symptomů byl použit rozhovor a pozorování úlevy od alergických symptomů u 62 pacientů po dobu 7 dní.
Stupnice závažnosti symptomů:
10 = velmi závažné
7,5 = závažné
5 = průměrné
2,5 = mírné
0 = žádné
PRP´s izolované ve spreji byly používány každé 4 hodiny (vyjma spánku).

graf2
graf3
graf4
Skupina všech 62 pacientů vykázala signifikantní zmírnění alergických symptomů s přihlédnutím k jejich aktuálním zdravotnímu stavu.

Závěr
Cytokinová modulace s opakovanou, častou aplikací PRP´s signifikantně pomáhá dočasně zmírnit alergické symptomy.

Reference
Hahn, C., Teufel, M, Herz, U., Renz, H., Erb, K.J., Wohlleben. G., Bröcker, E.B., Duschl, A., Sebald, W., Grunewald, S.M. Inhibition of the IL-4/IL-13 receptor systém prevents allergic sensitization without affecting established allergy in a mouse model for allergic astma. J. Allergy Clin. Immunol. 2033, 111: 1361-9 (2003).

Zablocka, A, Janusz, M, Rybka, K, Cirkus-Romanowska, I, Kupryszewski, G, Lisowski, J. Cytokine-inducing aktivity of a proline-rich polypeptide komplex (PRP) from bovine colostrum and its active nonapeptide fragment analogs.  European Cytokine Network  12(3): 462-467 (2001). PRP induces the production of INF-y, TNF-α, IL-6 and IL-10 in human whole blood cultures.

Janusz, M, Staroscik, K, Zimecki, M, Wieczorek, Z, Lisowski, J. A proline-rich polypeptides (PRP) with immunoregulatory properties isolated from bovine colostrum. Murine thymocytes have on their surface a receptor specific for PRP.  Archivum immunologiae et therapiae experimentalis (Warszava)  34(4):427-436 (1986). PRP has immunoregulatory properties. It induces the maturation of thymocytes into mature helper or suppressor T cells.

Alejandro Nitsch, M.D., Fabiola P. Nitsch, M.D., „The Clinical Use of Bovine Colostrum“, J. Orthomolecular Medicine, Vol. 13(2): 110-118 (1998)