Domovská stránka Lékárna z přírody Články Lékárna z přírody Candidóza - diagnostický test

Candidóza - diagnostický test

KDYŽ MLUVÍME O KANDIDÓZE, MYKÓZE NEBO KVASINKÁCH
... Tak mluvíme o onemocnění celého organismu, které se nejčastěji objevuje na kůži, v ústní dutině nebo na urinogenitálních orgánech. U každého se druh a projevy zásadně liší. Potlačením těchto projevů se však onemocnění nezbavíme. Léčba musí být komplexní a je většinou dlouhodobá. V lepším případě se přemnožených kvasinek zbavíte za 5-6 měsíců INTENZIVNÍ kůry ...

STANOVENÍ DIAGNÓZY

Kvasinkové onemocnění je "diagnostický chameleon", protože u každého člověka se druh a projevy obtíží zásadně liší. Velice často se setkáváme s pacienty s kandidovou infekcí, kteří se již několik let cítí nemocní, ale žádná příčina nemocí se u nich nenašla. Tito lidé mají za sebou dlouhou cestu plnou trápení, mnohých vyšetření, hromad léků i se všemi jejich vedlejšími účinky, aniž by byla stanovena diagóza, která by jejich potíže vysvětlila.

První krok na cestě vedoucí k diagnóze je ten nejtěžší - nejprve musíte vy a Váš lékař mít alespoň podezření, že Vaše potíže mohou být způsobeny kvasinkami. Kvasinky se zpravidla nenaleznou náhodně, ale musí se po nich pátrat. Důležitými pilíři diagnózy je anamnéza, vyšetření stolice a krve v laboratoři a zjištění, zda je přítomna alergie.

Pomocí tohoto malého testu si můžete ujasnit, zda u Vás přichází k úvahu kvasinková infekce
Pokud budete mít více než 4 body nebo nějaká obtíž je výrazná, měli byste spolu se svým lékařem pátrat po kvasinkách ve střevech.

Trápí Vás:  Body: Užívali jste:  Body:  Jste:  Body:
Chronická únava  1 Antibiotika  1 V kontaktu s parnerem, který má kvasinkové onemocnění  2
Bolesti hlavy nebo migréna  1 Kortizon, hormony  1 Pod vlivem extrémního stresu  2
Neodbytná chuť na sladké  1     Kuřák  2
Studené ruce a třes rukou  1     Nadměrný konzument alkoholu  1
Svědění na sliznici nebo v oblasti konečníku  1
Nadýmání a jiné žaludeční a střevní potíže  1
Časté infekce  1
Vypadávání vlasů  1
Lámavost nehtů, nedostatek minerálů  1
Bolest kloubů (ruce, nohy)  1
Depresivní nálady, nespavost  1
Nadýmání nebo jiné žaludeční a střevní potíže  3
Zkažené zuby (máte mnoho amalgámu, zlata nebo protetického materiálu v ústech)  3
Chronické záněty žaludeční sliznice nebo žaludeční vředy  3
Neurodermitis, lupenka, chronické exémy, kopřivka, zvýšená lámavost nehtů, svědění kůže  3
Časté gynekologické záněty  3
Onemocnění jako celiakie, cukrovka, revma, rakovina, AIDS nebo oslabení imunitního systému  4

Anamnéza

Je důležité, abyste svéu lékaři přesně a podrobně vylíčili průběh svých problémů, dřívější onemocnění a způsoby léčení. Jakákoli zdrženlivost není na místě. Nezapomínejte, že některé symptomy se rozvíjely pomalu a že si je nyní již prakticky neuvědomujete.

Laboratroní vyšetření

Na vyšetření se zasílají šupiny kůže, části nehtů, sekrety, krev, moč a nebo stolice. Nejlepší je zvolit laboratoř, která má zkušenosti s diagnostikováním plísňových onemocnění.
Při podezření, že střeva jsou napadena kvasinkami, je nezbytné vyšetřit stolici. Výsledek laboratorního vyšetření závisí na Vaší výživě. Počet kvasinek silně kolísá v závislostech na tom, kolik uhlohydrátů jim v potravě nabídnete. Po jídle bohatém na cukry se mohou explozivně pomnožit. Kvasinkové onemocnění by se mělo léčit, i když se najde ve stolici jen málo patogenních kvasinek.
Jestliže se kvasinky nepodařilo prokázat vyšetřením stolice, může být rozhodující vyšetření krve. Pokud trpíte kvasinkami delší dobu, vytvořil si Váš imunitní systém imunoglobulíny (IgM). Jejich nález dokazuje, že se tělo muselo vypořádat s danou kvasinkou.
Kvasinky mají sovislost i s alergiemi, protože ty oslabují organismu a tělo je pak více náchylné na usídlení "špatných" bakterií.

Alternativní  vyšetřovací metody

Tyto metody používají lékaři celostní medicíny. Na jejich použití se poraďte s nimi. Plísně je však vždy nutné prokázat mikrobiologicky.

JAK TEDY NA TO?

Léčbu candidózy si můžete představit jako válku našeho těla s kvasinkou CANDIDA ALBICANS. Lokálním ošetřením vyhrajete bitvu, ale nikoliv válku. Bakterie se budou množit a "zbrojit" v dalších částech těla a je otázkou kdy opět zaútočí a mnohokrát i agresivněji.

VŽDY JE NUTNÉ

• Aby se zabránilo opakovanému zavlečení infekce, je třeba v návaznosti na ošetření střev, přelíčit i ostatní napadená místa jako je kůže, nehty, zvukovod, pochva nebo sliznice. Bylo by nebezpečné omezit se např. pouze na dietu extrémně chudou na uhlovodany a doufat, že kvasinky vyhladovějí. Akutní nedostatek potravy kvasinky nezabije, pouze donutí vydat se jinam.
  • Zásadně si nemůžete léčit kvasinkové onemocnění sami. Doporučuji zvolit lékaře s celostním přístupem k léčení. Neostýchejte se klást otázky, atmosféra důvěry je zásadní.
  • Protiplisňové léčení musí být vždy komplexní, nestačí jsou-li kvasinky pouze odstraněny. Každá terapie musí obsahovat:
  • Vyhýbat se užívání antibiotik (pokud to nemoc dovolí, zvolte jiný způsob léčby). Pokud antibiotika užíváte, společně s nimi užívejte přípravky s probiotickými mikroorganismy. V žádném případě však nesmíte vysadit nezbytné léky, to by mohlo vyvolat ve Vašem organismu těžkou krizi. Existují-li závažné důvody, které brání vysazení antibiotik, kortizonu nebo jiných léků, může být léčba kvasinkového onemocnění prováděna souběžně. I malé kroky vedou k cíli. Vždy komunikujte se svým lékařem.
  • Upravit životosprávu - tzv. proti-kvasinková dieta (pokud by pro Vás měla být příliš náročná, držte se raději pouze základních zásad, není dobré se kvůli dietě stresovat). Jídlo by pro Vás mělo být potěšení. S nechutí dodržovaná dieta nemůže být úspěšná. Při protiplísňové dietě jsou z jídelníčku vyřazeny především sladkosti a bílá mouka. Zvláště je potřeba vyhýbat se uhlovodanům.
  • Používat šetrné přípravky pro ošetření postižených oblastí - lokální léčba je velice důležitá, ale sama o sobě nestačí.
  • Dodržovat pitný režim - minimálně 2 litry denně, aby se zlepšilo vyplavování toxinů z buněk
  • Zvýšit imunitu a upravit střevní mikroflóru . Tzn. vytvořit v těle prostředí, které zabraňuje množení bakterií způsobujících kvasinková onemocnění. S tímto si většinou tělo nedokáže poradit samo, proto se doporučuje užívání potravinových doplňků na bázi přírodních receptur.